zaterdag 5 november 2011

gedicht / vilt


Wat zou ik graag
een wereldkaart geven
aan ieder kind.
Liever nog:
aan alle jonge mensen
een verlichte wereldbol.
Om hun ogen te openen
voor kleur en samenhang.
Dat ze hart krijgen
voor wie anders zijn.
Verbondenheid kan groeien:
een kring van mensen
hand in hand
dichtbij en wereldwijd.
(Helder Camara)

En speciaal voor  Yvette, die vroeg naar viltwerk. . .
Ik heb bijna mijn jas af, waar ik een eigen geviltte kraag op heb gemaakt. . .


Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

4 opmerkingen:

Lutje zei

wat een mooi gedicht over samenhang , verbondenheid op deze wereld.

Kleurrijk Leven zei

Prachtige woorden..over een betere wereld.

Lutje zei

als je hier komt piepen en je ziet al die kleurtjes wordt je wel vrolijk :o), en ik wens je ook een hele mooie zonnige week

noofs zei

Hememaal en van harte mee eens. Je kraag? P*r*a*c*h*t*i*g*